dinsdag 22 juli 2008

Maandag 21 juli

Vandaag zijn we naar het Myakka River state park geweest.
Dit is een heel groot natuurpark met moerassen, prairies en wetlands. Je kunt er met een grote airboat mee of kano’s huren, wandelen of natuurlijk met de auto er doorheen rijden. Maar omdat Raymon nu al bijna een week zonder fiets zit hebben we besloten om het moerasgebied op de fiets te gaan ontdekken.
Na eerst een hapje te hebben gegeten begonnen we aan de rit.
Het was een hele mooie tocht van zo’n 3 uur fietsen. Zolang je bleef fietsen was het wel lekker maar zodra je afstapte gingen de zweetkranen open. Ik had deze rit voor geen goud willen missen. De natuur deed me erg veel denken aan onze vakantie in Louisiana. Ik raak er niet op uitgekeken. We hebben veel ibissen gezien een paar krokodillen een wasbeertje ( jawel, levend deze keer ), De eekhoorntjes zaten bij de tafels te schooien en een great egred. Toen we even stopte bij de rivier zag ik een vogel onder water schieten. En even later kwam alleen zijn snavel even boven water. Arjo en de kids waren al doorgefietst en toen ik daar in m’n uppie stond hoorde ik van alles ritselen en wegschieten. Opeens zag ik een grote vogel met een vis in zijn snavel het water uitkomen. Dat heb ik mooi op film staan. Aan het einde van het pad hebben we even aan het water gezeten en toen weer terug. Ik vond het jammer dat je niet helemaal rond kon fietsen maar dezelfde weg terug moest nemen. Maar Arjo zag op de kaart dat we toch ook nog een andere weg konden nemen. Proberen maar dus. Oei, dat viel tegen. We zaten al snel in de blubber en in het rulle zand. Leroy ging onderuit en na nog een stukje proberen besloten we toch maar om te draaien en de geasfalteerde weg te nemen. Zeker toen we het al een keer hadden horen donderen. Het weer schijnt hier heel snel te kunnen omslaan en we moesten er niet aan denken dat deze paden vol met water zouden komen te staan. Er cirkelde ook nog 2 grote roofvogels in de lucht. We waren blij dat we weer op de verharde weg konden fietsen. Het bleef nog even door rommelen en er kwamen ook van die hele warme windvlagen voorbij ( en we hadden het al zo warm ) maar het onweer heeft niet doorgezet. Bij de Myakka outpost eerst wat lekker koud drinken en een grote ijsco besteld.
Daar waren we wel aan toe.
Kortom weer een zeer geslaagde dag in Florida!!!

Geen opmerkingen: