donderdag 17 juli 2008

De reis gaat beginnen

Dinsdag 15 juli

Om 12 uur was ons pa bij ons.
Nadat we zijn auto hadden volgestouwd gingen we op weg naar schiphol.
Het was gelukkig lekker rustig op de wegDe vlucht is soepeltjes verlopen maar van dat overstappen en wachten word je wel helemaal gaar. Leroy moest even huilen want hij kreeg kriebeltjes in zijn buik bij het opstijgen. Bij het landen ben ik naast hem gaan zitten en heb hem er doorheen gepraat. De volgende vluchten vond hij nu hij wist wat er ging gebeuren gelukkig ook niet meer eng.

Tijdens de vlucht van Parijs naar New York hadden we schermpjes in de stoelen waarop we zelf konden kiezen welke film we wilden zien. Er konden ook spelletjes op worden gespeeld.
Om 23.30 uur waren we in het hotel waar we heerlijk een paar uur gestrekt konden liggen.
Ik schrok om 2 uur wakker en dacht dat we ons verslapen hadden moest echt even nadenken hoe het ook weer zat met de tijd. Me toen snel weer omgedraaid en verder geslapen waarna ik om 3.30 weer wakker werd van de telefoon. Ons pa had een smsje gestuurd, weer ingedommeld en om 5 uur was iedereen wakker.

Woensdag 16 juli

6 uur snel ontbeten want om 6.30 kwam de shuttlebus om ons weer naar JFK airport te brengen. Bij Delta ingecheckt en weer in de rij. Ik zie er denk ik verdacht uit want ik moest door de x ray. We vlogen weer keurig op tijd en in het vliegtuig kregen we te horen dat het de hele dag al regende in Tampa.
Bij Alamo de auto gehaald. Arjo wilde toch een maatje groter dus is het een Toyota Highlander geworden.Was wel even passen en meten met de koffers maar als we eenmaal in Cape Coral zijn kunnen we de laadruimte inklappen zodat we een extra achterbank hebben. De lucht is vandaag net zo grijs als thuis.
Onderweg bij de mac gegeten en het eerste wat de jongens opviel toen ze uitstapte dat er gewoon warme regen viel. Ook de ijsklont machine vonden ze wel interessant.
Toen we bij ons huis aankwamen was het droog.
Het huis is echt super !!!
Nadat we de koffers hadden uitgepakt zijn we naar de wal-mart gegaan,want we hadden nog niks te eten en drinken in huis. Dat is hier nog geen 5 min. vandaan. Vast een voorraadje ingeslaan en snel weer naar om een lekker stokbroodje gezond te eten. Toen we gegeten hadden was Raymon als eerste vertrokken. Hij lag met kleren en al aan op bed te slapen en was ook niet meer wakker te krijgen. Even later gingen Maikel en Leroy slapen. Ik wilde even mijn blog bijwerken maar kreeg geen verbinding met internet en toen Arjo dat aan het uitvogelen was lag ik al in coma op de bank. Om 22 uur maar snel naar bed gegaan om van een goede nachtrust te genieten. Oeps , om 3.30 weer wakker door een sms je. Toch weer verder geslapen tot 7 uur.

Donderdag 17 juli

Om 7 uur klaarwakker.
Raymon ging vissen aan het steiger en deed wat brood aan de haak maar de vissen trokken er het er gelijk vanaf zonder in de haak te bijten. Even later riep hij Hey een krokodil. En inderdaad in het water lag een krokotje van zo’n 1,5 m. Hij kwam ook wat brood meeeten
Dus in plaats van dat we de eendjes eten geven voeren we hier de kroko’s .
Raymon is wel gelijk getopt met vissen want hij was bang dat hij anders een Kroko aan de haak slaat. Om 12.30 komen ze ons inchecken dan kunnen we gelijk vragen hoe het met dat internet zit.

13.30

Raymon is toch maar weer gaan vissen en in no time had hij er 1tje gevangen.

Snappie blijft steeds in de buurt liggen en toen Arjo een vis had gevangen en hem bij voor zijn neus hield vrat ie de vis met haak en al op.

Inmiddels weten we nu ook hoe de jacuzzi aan moeten en is het heerlijk weer en ga ik even een frisse duik nemen.

Vanavond zijn we nog even op Sanibel geweest om naar de mooie zonsondergang te kijken.